John Steele & Sint Michael - Reisverslag uit Le Mont-Saint-Michel, Frankrijk van De Mecheleirs Sluyts - WaarBenJij.nu John Steele & Sint Michael - Reisverslag uit Le Mont-Saint-Michel, Frankrijk van De Mecheleirs Sluyts - WaarBenJij.nu

John Steele & Sint Michael

Blijf op de hoogte en volg De Mecheleirs

10 September 2012 | Frankrijk, Le Mont-Saint-Michel

Ondertussen zijn we aangekomen aan de Mont Saint Michel.
Gisterenvoormiddag nog even een tussenstop gemaakt in Sainte-Mère-Eglise, bekend van The Longest Day en daar waar de Amerikaanse soldaat bleef hangen aan de kerktoren. Voor de rest van het verhaal verwijs ik weer graag naar Wikipedia. In ieder geval, onze laatste stop aan de oorlogsstranden.
We trokken onze camouflagekledij uit en namen onze pij uit de kast. Gisteren rond 14.00h aangekomen aan de Mont Saint Michel en vandaag hebben we dit stukje rots effectief bezocht.
Laat ons zeggen dat de buitenkant indrukwekkender is dan de binnenkant.
Eerst betaalden we al 12 euro (!) parking en daarna begaven we ons werkelijk in een mierennest. In elk middeleeuws pand huist nu een souvenirwinkeltje en je kon er letterlijk over de koppen lopen. Alleen hoog aan de kapel was het iets rustiger. Daarna nog wat gerelaxed aan de camping want morgen en overmorgen begint onze effectieve rit naar Andorra. Morgen slapen we in Saint-Emillion in de Bordeaux-streek, welbekend van de Franse wijn. Benieuwd wat we daar allemaal te zien krijgen...

Groetjes

Bjorn, Hilke & Robin

Dat het weer heel imposant was om te Sainte-Mere-Eglise de cache van Airborn te kunnen loggen en bewonderen, zie foto's.

In de namiddag hebben Danny,Hilke en Robin zich weer zalig geamuseerd in het buitenzwembad, Danny lijkt zijn beroep gemist te hebben als Danny's-day-care

Nà ons restaurantje zijn we naar de Mont Saint Michel geweest, wauw, prachtig klooster dat omringd wordt door de zee, tijdens het wegtrekken van de zee hebben we snel snel snel een cache kunnen loggen, spannend :)

voor de rest enkel positief, maar vandaag slaat de vermoeidheid toe in de benen.

Het samen ontbijten is super gezellig en lekker en 'k zou er ni van verschieten moesten we met meer kilo'kes thuiskomen dan bij 't vertrek, maar dat zijn zorgen voor later zenne :)

Morgen en overmorgen zijn't kilometervretende dagen richting Andorra maar zelfs tijdens het rijden in de mobilhome kunnen ikzelf, Rob & Hilke ons goed bezighouden :)

lieve grtjs aan de thuisblijvers
dikke zoen aan mijn zonen, Elise en Loren, de woefkes en poesjes, xxx

Hilde & Danny

Wist-je-datjes:

- dat we het wat hoog in onze bol krijgen en eerst op de parking voor bussen stonden, tot we door hadden dat we daar 15 euro moesten betalen...want sommige bestuurders denken dat we met een bus rijden :)

- dat we gisteren heerlijk hebben gegeten (voorgerecht, hoofdgerecht en dessert) voor respectievelijk 16,50 euro. De crisis is nog nie overal toegeslagen

- het vanaf nu Ridder Robin is

- dat we vanavond (allez, sebiet dus) spaghetti gaan eten

• 10 September 2012 - 20:07

Het Thuisfrond Uit Hofstade:

Joepie foto's!!!! :-)

• 10 September 2012 - 20:07

Het Thuisfrond Uit Hofstade:

Joepie foto's!!!! :-)

• 10 September 2012 - 20:15

Wijle:

Mijn enthousiasme was wa groot ;-) Hele leuk foto's!! Ziet er een superleuke, gezellige (watertandende) vakantie uit! Geniet ervan en ons Målin geeft een dikke dikke kus aan Rpbin!!!

• 10 September 2012 - 21:19

Omi:

just terug en al direct kunnen volgen, da's na is plezant sé xxxxx ikke

• 10 September 2012 - 22:03

De De Bockjes:

Helaba,
    Ziet er goed uit hé! Misschien wel vermoeiend zo rondtrekken, maar de frisse plonsjes in het water zullen dan deugd doen. In het verre Belgie ook alles ok. We hebben nog geen alarmerende berichten ontvangen van jullie zonen, dus daar zal alles goed gaan ;-)
    Bij ons ook alles toppie. Ons Julie doet het goed hoor. De "meisjes" mochten vrijdag al naar huis :-). Goed hé.
    Nog veel plezier daar en tot binnenkort.
    Groetjes van ons 4-en.