Niet-zo-mobilhome - Reisverslag uit Artigues-près-Bordeaux, Frankrijk van De Mecheleirs Sluyts - WaarBenJij.nu Niet-zo-mobilhome - Reisverslag uit Artigues-près-Bordeaux, Frankrijk van De Mecheleirs Sluyts - WaarBenJij.nu

Niet-zo-mobilhome

Blijf op de hoogte en volg De Mecheleirs

11 September 2012 | Frankrijk, Artigues-près-Bordeaux

Vandaag iedereen mooi op tijd wakker, want er wachtte ons een lange rit richting Saint-Emilion. Alles in de GPS gestoken, luifel, ramen en deuren dicht en weg waren wij, weg van de camping met de WC's zonder WC-bril ;-)
Hilde heeft ongeveer 500 kilometer geslapen, de mannen slikten rustig de kilometers en Hilke en Robin hielden zich bezig met lezen, kruiswoordraadselen, filmpjes zien en computerspelletjes spelen, kortom, het was erg rustig.
Omstreeks 16.00 uur kwam er wat leven in de brouwerij. Het was ongeveer nog een uurtje rijden naar de camping en tijdens de muziekquiz tussen het liedje Billie Jean en Busje Komt Zo voelden we ons plots hevig schuddelen en schokken en we zagen wa smoor aan de achterkant.
Danny zette ons professioneel en veilig op de pechstrook en we gingen de schade opmeten: een klapband was de oorzaak en lichte schade aan de wielkas... Ja lap... Rustig blijven en blijven nadenken.. Eerste is amper een probleem, tweede ben ik nie zo sterk in normaalgezien maar onder wa stress kan ne mens al is iet meer...
Eerst beginnen met de reisbijstand te bellen. Ondertussen kwam er ne mens van de Franse wegenwacht voorbij die ons geweldig heeft vooruitgeholpen. Die heeft voor ons nen depannage gebeld en ons wat wegwijs gemaakt met de Franse manier van werken.
Den depannage heeft ons naar zijn garage gesleept. Maar omdat er geen bandencentrales meer open zijn, moeten we wachten tot morgen.
De verzekering betaalt gelukkig de overnachtingskosten en de reparatie en hopelijk kunnen we dan morgen rond de middag onze tocht verderzetten.
De planning wordt allicht lichtjes gewijzigd en gaan we morgen Saint Emilion te goei bezoeken en dan donderdag rijden we door naar Andorra... Ondertussen genieten van een 'echt' bed en een ontbijtje dat ne keer voor ons wordt klaargezet. Het kan verkeren...

Maar eind goed, al goed en de rest zien we morgen wel...

Groetjes, Hilke, Bjorn en Robin

Tja, wa kan HILDAN nog seggen ; ) eens Bjorn aan't woord geweest is, hihihihihi
ik kan alleen maar ontkennen dat ik echt geen 500km geslapen heb zelle, ietsiepietsie minder ;)
Het klapbandverhaal is niet leuk, maar eind goed al goed, we zijn allemaal safe and well en dat is het allerbelangrijkste ! Het maakt onze vriendschapsband alleen maar sterker, ondanks dit stressy voorval !!!
F.O.T.R. (FRIENDS ON THE ROAD) for ever !!!!!!!!!!!!!!!

en nu sloppelkes vanuit het hotelleke nabij Bordeaux, hopelijk morgen goe nieuws van onze mobilhome

knuf uit het super warme St Emilion, Fr.

xxx Danny & Hilde xxx

Wist-je-dat...

- dat na uitrekening Hilde eigenlijk feitelijk 509 kilometer heeft geslapen?

- dat dus de rechterachterband iets minder stevig was dan de rest...

- dat we niet in Saint Emilion zijn, maar in Artigues-pres-Bordeaux...(Hilde en haren aardrijkskunde he... ;-))

• 12 September 2012 - 08:43

Wijle Van Hofstade:

Blij dat het "maar" dit is, want het had veel erger kunnen eindigen! Dat het maar snel in orde komt en nog veel succes met de tocht :-)

• 12 September 2012 - 08:50

JPAB*:

Jammer van dit voorval... maar toch maar in een echt bed kunnen slapen hé.
    Hopelijk is de schade vlot te herstellen!
    Geniet nog van jullie avontuur...

• 12 September 2012 - 11:21

Ria Verelst:

Hey vriendinne & company, leuk dat jij verslag uitbrengt, zo blijven we op de hoogte hé

allee , nog veel plezier !!!

• 12 September 2012 - 13:10

Joris De Weerdt:

dat de heerschappen van het Mechelse durven toegeven dat ze nog geen bandje kunnen vervangen...tja. Nu weet ik op wie ik moet rekenen als we met de combi in pan vallen he.. nie op den batman dus. ;)

Keep writing and be safe

• 12 September 2012 - 15:06

Omi:

hopelijk zijn jullie ondertussen opnieuw "on the road" Blijf jullie plezante zelve en alles komt dik in de sacoche Blijven schrijven, hieieieiel tof zenne.

Sluukes

• 12 September 2012 - 20:48

WAFS En Co :

Helaba allemaal !

Zoals hierboven al een paar keer geschreven ... pjieuw , al bij al nog goed afgelopen die ambetante band !

Hopelijk morgen terug on the road en genieten van al het moois dat jullie tegenkomen !
    Leven als God in Frankrijk !

vele groetjes uit een koud , regenachtig belgenlandje

• 12 September 2012 - 20:57

De Paaa:

Wij reageren als laatsten (intussen heeft iedereen het reisverslag gelezen en de reacties, en ge leest dat nooit twee keer :-)) We hebben ook al genoten van de reisverslagen, maar dat van die klapband vonden we wel spannend ... De foto's spreken boekdelen, maar we zullen nooit weten hoe hard er gekrijst werd in de trekkar, of hoeveel keer er gevloekt werd, of hoe Robin zich afvroeg of er een reservewiel aan boord was ?
    Maar al bij al is dit één van de anekdotes die je achteraf in de winter, bij een lekker vuurtje, weer kan bovenhalen. Wij wensen jullie vanuit het mooie Limburg nog veel reisgenot en we blijven up to date, want de dag dat jullie terugkomen, dat is de dag dat wij ...
    Groetjes xxx