De laatste avond - Reisverslag uit Boulancourt, Frankrijk van De Mecheleirs Sluyts - WaarBenJij.nu De laatste avond - Reisverslag uit Boulancourt, Frankrijk van De Mecheleirs Sluyts - WaarBenJij.nu

De laatste avond

Blijf op de hoogte en volg De Mecheleirs

20 September 2012 | Frankrijk, Boulancourt

Terwijl anderen zich opmaken om te vertrekken naar het Zuiden, keren wij stillekesaan terug richting Belgenland.
Ondertussen hebben wij ook onze shorten opgeborgen in de kast en komen de lange broeken boven.
Gisteren is er nog iets bijzonders gebeurd. De Aertskes hadden hun zinnen gezet op een aantal caches in de buurt van Vichy, terwijl de Sluytskes meer zin hadden in een dagje aan de mobiloom op de camping.
We hadden net alles uitgepakt: laptop bij ons, Robin in de buurt aan het spelen, de kruiswoordraadsels in de aanslag en een gezellig muziekje op de achtergrond. Heerlijk genieten in het zonneke.
Om 13.30 uur riep de speaker op de camping plots dat er om 14.30 uur een petanque-competitie begon.
In een zotte bui zei ik tegen Hillie: ik ga me inschrijven se.
Zo gezegd, zo gedaan. 'Les boules' kon ik lenen aan de receptie en ik die nooit of te jamais petanque speel had nog de tijd om te spelregels op te zoeken. Niet dat ik er aan uit kon, maar ik zou het spelleke wel al doende leren.
Op de camping was een heuse 'Bouladrome' (3 petanqueveldjes dus) en om 14.30 uur ging ik dan maar op weg.
Er waren nog tegenstanders komen opdagen met de welklinkende namen als: Jules, Charles, Michel, Robert, Claude, Marcel enz. Allez, in totaal met ne man of 10 en de gemiddelde leeftijd van 74 jaar. Daar kwam ik dan als jonge snaak ;-) tussen staan met mijn geleende ballen. Monsieur Sluyts was te moeilijk, Bjorn was eveneens te moeilijk dus werd ik omgedoopt tot Monsieur Sluyts en later tot 'La Belgie'. We werden opgedeeld per spelleke in ploegskes van 2 en uiteindelijk werden er 3 spellekes gespeeld. Een heel aangename namiddag die duurde tot 18.00h. In mijn beste Frans verstond ik gelukkig de aanwijzingen van mijn verschillende ploeggenoten en zo konden we toch een aantal spelletjes winnen.Ook vertelden ze me dat ze elke dag spelen sinds een jaar of 20... Ik was zo goed op dreef dat ik als enige de 3 spelletjes won en vanaf gisteren mag ik trots de titel dragen van 'Champion Petanque 2012 de Camping Les Acacias'.
Om 18.30 uur was er nog aperitief waar dan ook de rest van de Belgische delegatie was op uitgenodigd en daar vloeide de Ricard rijkelijk.
Uniek, samen aan tafel met de Franse petanquers, Franse chansons aan het zingen met Ricard: hoe authentieker kan het zijn? ;-)
De trofee staat hier nu wat te blinken en wie weet dat ik volgend jaar mijnen titel zal verdedigen....
Ondertussen aangekomen dus net onder Parijs en opmaken voor de laatste vakantie-avond. Het is potverdekke voorbijgevlogen. Een jaar naar uitgekeken, gepland, gezocht, een beetje gestressed, rondgemaild, afgeteld en dan, ineens, plots... de laatste dag...
Het was een bijzondere vakantie, met heel veel herinneringen en 20 gigabyte aan foto's in totaal, dat zegt genoeg zeker...

Groetjes
Bjorn, Hilke & Robin

als vervolg van ons mobilhome-avontuur waren we sinds eergisteren gestrand in Vichy, mede bepaald omdat rondom enkele aangename caches lagen, wij kozen voor het cachen terwijl De Mecheleirs een luilekker campingdagje verkozen

7 caches rondom le Lac L'Allier, via een mooi parkje

daarna richting camping alwaar we op de hoogte werden gebracht van meneer sluyts zijn namiddagplanning, hihihi, hij was mee gaan doen aan een petanque-tornooi met de locale campingbevolking, Sluyts was daar de junior, heeeeeeeeeeel grappig, 's avonds na ons avondmaal werden we allemaal op een apertief uitgenodigd met huldiging van de winnaarrrrrrrrrrr,jajaaaaaaaaaaaaa, onze junior ;)
Even mee aan tafel gezeten en locale liederen aanhoort, wat een enorme gemoedelijke sfeer met zich meebracht
En Sluyts is een trofee rijker se ;)

Vandaag tripje richting Boulancourt met zalig avondmaal, en dan sebiet nog genieten en nagenieten van onze gezamelijke onvergetelijke vakantietrip ! Schol ! Morgen nog een trip van om en bij de 6 uurkes met plas- en rookstopkes en dan uitkijken naar de verwelkoming door onze kids, liefjes, doggies en cats

volledig uitgeruste groetjes en hopelijk hebben jullie genoten van onze blogverhalen

grtjs
Danny & Hilde

Wist-je-dat:

- dit onze laatste blog was van de vakantie 2012...
- dat je zult moeten wachten totdat De Mecheleirs en Hildan nog eens samen op vakantie gaan.
- dat ons laatste avondmaal bestaat uit een lekker visje...
- dat we voor de laatste keer de poten (van de mobilhome) hebben uitgedraaid...
- dat we morgen tussen 16.00 uur en 18.00 uur terug voet zetten op Mechels grondgebied.
- dat we heel veel verhalen meebrengen
- da ge eigenlijk naar het filmke zult moeten zien om àlles te weten...
- dat ik vanaf gisteren de titel draag: 'Champion Petanque 2012 de Camping Les Acacias
- dat we in totaal op 9 campings hebben gestaan.
- dat we in totaal 16 liter wijn hebben gedronken (in de wetenschap dat Hilde niet drinkt)
- dat we toch nog alles weten...
- dat in totaal 3272 kilometer hebben gereden.
- dat we in totaal 43 meter Frans brood hebben gegeten...
- dat we in totaal 54 croissants hebben binnegespeeld...
- dat we 5 banden nodig gehad...
- dat we op een maximum hoogte zaten van 2441 meter.
- dat we in totaal 1203 foto's hebben... (dat zijn 100 filmrollekes van vroeger)

• 20 September 2012 - 22:11

Omi:

genoten, genote, genote, spijtig dat 't gedaan is ma eindelijk morgen terug thuis k'heb elle gemist zenne

sluukes

ikke

• 21 September 2012 - 09:12

Joris De Weerdt:

Sluytske, you did it my 'friend'! Ja ge leest het goed!

Proficiat makker en veel geluk gewenst voor jullie drietjes.

Daar gaan we der nog ene op drinken als ge thuis zijt.

Oeps, dees reactie hoort eigenlijk bij het tekstje van echt op de retour.

Dikke bezen

• 21 September 2012 - 17:35

Maja:

Golle zijt e wel een stelletje -)