De eerste dagen... - Reisverslag uit Fréjus, Frankrijk van De Mecheleirs Sluyts - WaarBenJij.nu De eerste dagen... - Reisverslag uit Fréjus, Frankrijk van De Mecheleirs Sluyts - WaarBenJij.nu

De eerste dagen...

Blijf op de hoogte en volg De Mecheleirs

22 Juli 2015 | Frankrijk, Fréjus

De eerste blog se, vanuit het hete Zuiden. Met een verslagje dat eigenlijk gisteren online moest komen... ;-)
Eergisteren Dijon...Lange rit (8 uur) een heel stuk, onbedoeld, langs de Route National maar de mooie zonnebloemvelden en Amerikaans aandoende wegen, maakten veel goed.
Het enige nadeel...Er is gene airco in dien mobilhome en bij temperaturen van 32° kan ik u verzekeren da da geen pretje is.
Rond middernacht zijn Danny en Hilde aangekomen, vroeger dan verwacht en 'smorgen konden we dan samen richting Frejus rijden.
Deze keer wel via Autoroute Du Soleil en weer 8 uur bij 32° zonder airco...Mi cojones kwamen er potverdekke hardgekookt uit...
Dan denkte dat aan de zee wa frisser is, ja salu, just niks.
Vandaag dan naar Saint-Tropez, het stadje van Brigitte Bardot, monokini en Louis de Funes... Allez, zo stond toch in de brochure. We besloten om de overzet te nemen en daar was dan wel een zeebries...
Maar Brigitte Bardot hebben we nie gezien, de Gendarmerie van Louis de Funez stond halvelings in de steigers en monokini is precies wa uit de mode... Neem het van mij aan, in Saint Tropez is eigenlijk geen hol te zien ;-) tenzij ge nen hele grote portemonnee hebt...Maar de mosselen op het terras kosten er maar 15 euro de kilo, dus da valt mee ;-) En den boottocht natuurlijk. Een uur de wind in ons gezicht, ik heb genoeg zon gehad voor de komende 2 weken denk ik ;-)
Gelukkig konden we ons 3 uur bezighouden met het geocachen.. En dan een uurke terug met den boot...Heerlijk.
Nog effkes langs de winkel voor wa voorraad op te slaan en dan heerlijk genieten van een zelfgekookte maaltijd!
Onze mobilhome vertoont echter al zijn eerste mankementen...De ijskast werkt absoluut niet naar behoren, maar gelukkig kunnen we rekenen op die van Danny & Hilde.

Groetjes Bjorn, Hilke en Robin

lang uitgekeken naar, afgeteld naar congé 2015
France, the other side
en tuuuuuuuuuuuuuuuurlijk met de Sluytskes (Bjorn, Hilke & Robin)
Bjorn was er natuurlijk weer op tijd bij om onze reisplanning ineen te steken en zoals we hem kennen verlekkerde hij ons regelmatig op voorhand, ons laten watertanden wat het aftellen minder makkelijk liet verlopen, zelfs nen aftelkalender om af te knippen hoorde er dit jaar bij

de Sluytskes gingen met een mobilhome, wij, de Aertskes, gingen met onze Laguna en een caravan
Omwille van de verhuurverschillen konden de Sluytskes 's maandagsmorgens vertrekken en de Aertskes pas 's maandagsnamiddag, dik balen voor de Aertskes, maar de Sluytskes leefden met ons mee, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lief :)

we hadden ondertussen wel regelmatig contact via sms om elkaar te ondersteunen, aan te moedigen en te laten watertanden wat ons nog tegemoet ging komen

maandagavond was't zover …. de Sluytskes meeting de Aertskes te Dijon : wat een blij weerzien alsof we mekaar maaaaaaaaaaaaanden niet gezien hadden, amper een uurke laten moesten we jammer genoeg gaan slapen want 's anderdaags hadden we nog een zwaar parcours af te leggen richting Frégus

wat was deze trip van 8u leuk door de walkie talkies en elkaar kunnen opvolgen, weliswaar had den ene wa meer power dan den andere waardoor we den ene “schildpad” noemden en den andere “haas”

de mensen van de schildpad kwamen als gebakken kiekens uit de mobilhome terwijl de haasjes monter en fris uit hun airco-vehicle, we lachten er geregeld eens mee, maar toch hadden de Aertskes medelijden met de kreeftjes, de gebakken kiekjes, de sardienekes

halverwege kwam Robin bij ons in de auto zitten, zijn taterke stond ni stil, en we kwamen van alles te weten zenne, hihihi …. allemaal onschuldig maar grappig om uit kleine Sluyts zijne mond te horen

dinsdag, bijna avond, kwamen we aan op de caming te Frégus, moe maar voldaan aten we een slaatje en kon onze gezamelijke vakantie beginnen

woensdag : Quick en Flupke (alias Danny & Bjorn) reden naar den bakker en bezorgden ons alzo een lekker ontbijt, daarna maakten we ons klaar voor een trip naar St.-Rafaël om aldaar met den boot naar St.-Tropez te varen (jaja Robin : boten varen, auto's rijden ;)

genietend van het briesje en het goede gezelschap kwamen we een uur later aan in het modaine stadje

prachtige luxe-jachten om wauw tegen te zeggen, jaaaaaaaaaaaaaawadde ! We bezochten de gendarmerie nationale alwaar volgend jaar een museum over Louis de Funès wordt geopend, daarna op zoek naar feeërieke straatjes en proberen de hitte wat te ontvluchten. Grote verfrissing werd gevonden in een zalig ijsje met grote keuze aan smaken, meloen, melon, lemon, citroen, …, voor ieder wat wils...mmmmmmmmmmmmm

wegens de warmte keken we al terug uit naar de terugvaart met den blauwe boot, ik en Robin zorgden er als geslepen vossen voor dat de beste plaatsen deze keer voor ons waren, Bjorn was hiervan zo onder den indruk dat hij ons op een frisdrank trakteerde … ra ra ra waar ? In de Mc.Donalds ;)

leuke anekdote van de heenvaart : Hilke nam plaats op een lege zitplaats, ze voelde zich niet okay, ze knikte naar de man naast haar uit beleefdheid en sloot haar ogen (ac hter zonnebril) om wat te dutten, een beetje later vraagt die man “alles gut” ? Jaja antwoordt Hilke , schiet ik daar in ne lach want vroeg die man da toch wel ni aan Hilke maar aan de achter ons zittende echtgenote, de man en de vrouw konden er ook goed om lachen, ik lach plat … wel luidkeels, maar 't was fun !

Tijdens de terugvaart weer leuke golven die me een Bobbejaanlaanattractiegevoel gaven, ik had fun !!! aangekomen moesten we nog boodschappen gaan doen, wat gaan we eten edm werd besproken, aangekomen op de camping schoten we allemaal in actie en op een mum van tijd stond er een prachtige maaltijd op tafel, mmmm

zelfs bij nen grote afwas konden we ons super (met water en mopjes) amuseren, kleine Sluyts was ondertussen vriendschappen aan't leggen met leuke Nederlanderkes, Jan & Elien

de camping die Bjorn hier had gereserveerd had strikte voorschiften, geen overlawaai ! Maar dan hadden ze Hilde nog niet ontmoet, door vele en lange giechelbuien (want Bjorn brengt mij steeds aan't lachen) zal deze camping nooit meer dezelfde zijn, hihihi, tempis ! Ik amuseer mij en da pakt niemand van mij af :p

moe maar voldaan nog een lekker rood wijntje voor de mannen en nen Sheridan's voor the ladies :) en dan plannen voor 's anderendaags bespreken en beddeke in want morgen gaan we naar …. CANNES :

Het was zeker weeral de moeite om er zo lang voor af te tellen, en gelukkig zitten we nog maar aan dag drie, morgen dag vier, want we weten nu al dat twee weken veeeeeeeeeeeeeeeeel te kort gaan zijn

tot schrijfs, tot hoors, tot lees
Danny & Hilde

• 23 Juli 2015 - 16:30

Lydia:

'k heb weeral genoten sé, t'is plezant elle zo te kunnen volgen.